Yeni zammın yansıması: Elektrik faturası ocaktan beri 46 lira arttı
Elektrik Mühendisleri Odası (EMO), yılın başından itibaren elektriğe yapılan zamlar nedeniyle faturanın ortalama 46 lira yükseldiğini bildirdi.
- | Son Güncelleme:
- | İş'te Gündem
Player yükleniyor...
Odanın İzmir şubesinin açıklamasına göre, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu’nun (EPDK) 1 Ekim’den itibaren elektriğe yüzde 14.9 zam yapması, daha önceki zamlarla toplanınca faturayı epey artıracak.
Son zamla birlikte, Ocak 2019’dan beri yapılan toplam zam yüzde 39.3’ü buldu.
Yılın ilk ayında ortalama bir fatura 117 lira 30 kuruş gelirken, şimdi 163 lira 40 kuruşa yükseldi. Bu da 46 liralık bir artış anlamına geliyor. 
Asgari ücretli bir kişi, maaşının yüzde 8’ini elektriğe ayırılıyor. Faturanın beşte biri de vergilerden oluşuyor.
EMO, ödenecek parayı hesaplarken dört kişilik bir ailenin asgari geçim standartları için aylık tüketeceği elektrik enerjisi miktarını 230 kilowattsaat (kWh) olarak baz aldı.
Koç Grubu dev markayı 8 Milyona sattı
On binlerce hesaba bloke geldi
Zamlara karşı mobil market uygulaması
Tıp merkezi açmak özel hastaneler için zorlaştırıldı
Antalya'ya gelen turist sayısı 13 milyonu aştı
Deprem paraları buhar olup uçtu
KDV bugün itibariyle yüzde 8'e düşürüldü
Yeşil Holding’in şirketine iflas davası
75 milyon TL’den neden vazgeçti



YORUMLAR
Yorum Yap