Prim borcu yapılandırmada süre uzatıldı!
SGK, prim borçları ve idari para cezalarının yapılandırılmasına ilişkin genelgeyi yayımladı. Buna göre Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yayımlanan genelgeyle, prim borçlarının yapılandırılmasında başvuru ve ilk taksit ödeme süresi 31 Ağustos'a uzatıldı.
- | Son Güncelleme:
- | İş'te Gündem
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), işverenlere ait 4A prim borçları, Bağ-Kur kapsamındaki 4B prim borçları ile idari para cezalarının yeniden yapılandırılmasına yönelik hazırlanan genelgeyi ülke genelindeki tüm teşkilat birimlerine iletti. Genelgeyle birlikte borçların yapılandırılmasına ilişkin uygulama esasları da netleşmiş oldu.
Genelgeye göre, 2026 yılı Haziran ayı dahil olmak üzere bu dönemden önceki aylara ait borçlar ile 31 Ağustos 2026’ya kadar tebliğ edilip kesinleşen idari para cezaları yapılandırma kapsamına alınacak.
TAKSİT SÜRESİ 72 AYA ÇIKARILDI
Yapılandırma kapsamında azami tecil yani taksitlendirme süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Teminatsız tecil işlem limiti ise 10 milyon lira olarak güncellendi. Toplam borcun 10 milyon lirayı aşması halinde, yalnızca aşan tutarın yarısı kadar teminat istenecek.
SON TARİH 31 AĞUSTOS
Yapılandırmadan yararlanmak isteyenlerin ilk taksiti en geç 31 Ağustos 2026’ya kadar ödemesi gerekiyor. Bu tarihe kadar yapılacak işlemlerde tecil faiz oranı yüzde 39 yerine yüzde 29 olarak uygulanacak. İlk taksitin ödenmesiyle birlikte haciz, icra ve satış işlemleri durdurulacak. Araçlar üzerindeki yakalama şerhlerinin de kaldırılabilmesinin önü açılacak.
Turyap'tan yeni hamle: Turyap Arsa
38 ülkeden gelen alıcılar Türk mermerini yerinde gördü
Ev kadınları üzerinden kara para aklıyorlar
Milli maça giden Türk iş adamları üzüntülü
Nobel ödüllü Daron Acemoğlu'ndan yapay zeka uyarısı: Devrim riski
İstanbul ultra zenginler liginde
Bir günde 5 milyarlık satış: Alarko, Sabancı, Anel listede...
Vestel'de kriz: Gözler Zorlu'ya çevrildi
Mega Polietilen'in patronları hakkında suç duyurusu!




YORUMLAR
Yorum Yap